Samul Bushra's Psychoanalytic Mental Therapy with Emotional Freedom To reduce the severity of the chaotic behavior of people with learning difficulties: Case Study

Document Type : Original Article

Author

Special Education Program specializing in learning difficulties at the Faculty of Education, Assiut University, State of Kuwait

Abstract

The current study aimed to identify the effectiveness of Psychoanalytic Mental Therapy with Emotional Freedom In reducing the severity of the chaotic behavior of the study case, and revealing the clinical dynamics characteristic of chaotic behavior, the study tools (the measure of chaotic behavior, the mental analytical treatment program with Emotional freedom) were applied to the case study, and the results of the analytical study revealed that the chaotic behavior is due to multiple sources, the most important of which is the fear of Failure, lack of self-confidence, aggressive tendencies, emotional deprivation, neglect, and cruelty. The results also showed that the severity of chaotic behavior was reduced to a very significant extent in the case study after applying psychoanalytic mental therapy with Emotional freedom.

يعد التعليم الابتدائي نقطة تحول هامه في حياه الطفل إذ تنمو كفاءته النفسية والحركية وتتبلور لديه عمليات التفكير (التدريب على الملاحظة والمقارنة والتركيب والتحليل) ويكتسب وسائل التعبير الأساسية (اللغة الشفهية والكتابية والتربية الرياضية) وينمو لديه الحِس الأخلاقي بأستدخال القيم والمعايير الاجتماعية، لهذا تُعد المرحلة لبنه أساسية لمراحل التعليم التالية وهذا يبين أن أي قصور في العملية التعليمية خلالها مؤشِّر لتراكم وامتداد تأثيره إلى مراحل التعليم اللاحقة من مسار التلميذ الدراسي (سماح بشقة، ٢٠٠٨).

Keywords

Main Subjects