Developing preparatory stage pupils' fluency in writing through using a SCAMPER strategy- based program

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

جامعة أسيوط

المستخلص

Abstract

The current study aimed at investigating the effectiveness of using a SCAMPER strategy -based program to develop preparatory-one female pupils' fluency in writing. The researcher used the quasi-experimental design with one group that contains 28 girls from El-Wleediah Prep Female School, Assiut Directorate. The instrument of the study included a fluency in writing test. The researcher dealt with the collected data statistically using t-test. Results showed that there were statistically significant differences between the mean scores of the participants in the pre and post administration concerning fluency in writing favoring the post administration.



Keywords: SCAMPER strategy- creative writing- writing fluency-EFL



مستخلص

هدفت الدراسة الحالية الي التحقق من فعالية برنامج قائم على استخدام استراتيجية SCAMPER في تنمية مهارة الطلاقة في الكتابة كونها احدى المهارات الفرعية للكتابة الابداعية . وقد أجريت الدراسة على 28 طالبة من تلميذات الصف الاول الاعدادي كونهم يمثلون هذه الفئة من الطالبات. وقد تكونت أداة الدراسة من اختبار قبلى بعدى لمهارة الطلاقة في للكتابة لطالبات الصف الأول الاعدادي. وقد قام الباحث بتطبيق البرنامج لمدة عشرة أسابيع. وقد عولجت البيانات التي تم جمعها عن طريق اختبار الطلاقة في الكتابة باستخدام اختبار- ت. وقد أظهرت نتائج الدراسة- بعد تطبيق البرنامج المقترح - بتحقيق مجموعة البحث مستوى أعلى في التطبيق البعدي لامتحان الطلاقة في الكتابة عن التطبيق القبلي . وقد أكدت النتائج - بعد معالجتها إحصائياً - فعالية البرنامج القائم على ااستراتيجية SCAMPER في تنمية مهارة الطلاقة في الكتابة لتلميذات الصف الأول الاعدادي

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية