هدف هذا البحث إلى التعرف على العلاقة بين آنية المعلم اللفظية وغير اللفظية والرغبة فى التعلم، والتعرف على العلاقة بين الموثوقية فى المعلم والرغبة في التعلم لدى طلاب کلية التربية النوعية جامعة الإسکندرية، کما هدف هذا البحث إلى الکشف عن الفروق فى (آنية المعلم - الموثوقية فى المعلم - الرغبة فى التعلم) لدى طلاب کلية التربية النوعية جامعة الإسکندرية تبعاً لمتغير النوع (ذکر / أنثى)، وأخيراً الکشف عن أثر التفاعل بين آنية المعلم اللفظية وغير اللفظية ومستوى الموثوقية فى المعلم على الرغبة فى التعلم لدى طلاب کلية التربية النوعية جامعة الإسکندرية. وطُبق هذا البحث على عينة عشوائية مکونة من (377) طالب وطالبة بالفرقتين الثالثة والرابعة بکلية التربية النوعية جامعة الإسکندرية بواقع (36) طالباً وعدد (341) طالبة وبواقع (170) طالب وطالبة بالفرقة الثالثة وعدد (207) طالب وطالبة بالفرقة الرابعة بمتوسط عمر زمنى قدره (19.36) عاماً وبانحراف معيارى قدره (2.09) عام. واعتمد الباحث على المنهج الوصفى (الدراسات الارتباطية)، کما استخدم مقياس آنية المعلم ومقياس الموثوقية فى المعلم ومقياس الرغبة فى التعلم وجميعهم من إعداده. وفى التحليل الإحصائى للبيانات اعتمد الباحث على معامل ارتباط بيرسون، واختبار "ت" t-Test، وتحليل التباين الأحادى فى إتجاهين Two – Way ANOVA، واختبار شيفيه .Schefe وکشفت نتائج البحث عن:- 1- وجود علاقة موجبة ودالة إحصائياً عند مستوى دلالة (0.01) بين آنية المعلم اللفظية وغير اللفظية والرغبة فى التعلم لدى طلاب کلية التربية النوعية جامعة الإسکندرية. 2- وجود علاقة موجبة ودالة إحصائياً عند مستوى دلالة (0.01) بين الموثوقية فى المعلم والرغبة فى التعلم لدى طلاب کلية التربية النوعية جامعة الإسکندرية. 3- عدم وجود فروق دالة إحصائياً عند مستوى دلالة (0.05) فى (آنية المعلم - الموثوقية فى المعلم - الرغبة فى التعلم) لدى طلاب کلية التربية النوعية جامعة الإسکندرية تبعاً لمتغير النوع (ذکر / أنثى)، فى حين وجدت فروق دالة إحصائياً عند مستوى دلالة (0.01) فى الآنية اللفظية للمعلم تبعاً لمتغير النوع (ذکر / أنثى) لصالح الإناث. 4- وجود أثر دال إحصائياً عند مستوى دلالة (0.05) للتفاعل بين آنية المعلم اللفظية وغير اللفظية ومستوى الموثوقية فى المعلم على الرغبة فى التعلم لدى طلاب کلية التربية النوعية جامعة الإسکندرية. وفى ضوء هذه النتائج أوصى البحث بالعديد من التوصيات منهاالاهتمام بدراسة المتغيرات التربوية والسيکولوجية الحديثة فى البيئة العربية؛ لترسيخ هذه المتغيرات وکشف علاقتها ودرجة تأثيرها فى نواتج التعلم ولمواکبة التطور الغربى فى العلوم التربوية والنفسية والاستفادة منه، وإعداد ورش عمل للسادة المعلمين تهدف إلى تحسين سلوکيات الآنية اللفظية وغير اللفظية لديهم؛ لما لهذه السلوکيات من أثر واضح على الأداء الأکاديمى والرغبة فى التعلم لدى المتعلمين کذلک توعية السادة المعلمين بأهمية کسب موثوقية الطلاب فيهم؛ لما لهذه الموثوقية من أثر واضح على الأداء الأکاديمى للمتعلمين والدافعية للتعلم وفعالية الذات والرغبة فى التعلم لديهم وأخيراً الاهتمام بالتعرف على العوامل التى تحد من الرغبة فى التعلم لدى الطلاب وتؤثر فيها؛ حتى تصبح بيئات التعليم والتعلم بيئات جاذبة للمتعلمين. This Research aimed at Identifying the relationship between Verbal and Nonverbal Teacher Immediacy and Desire to Learn, Identifying the relationship between Teacher Credibility and Desire to Learn, Discovering the differnecess at (Teacher Immediacy- Teacher Credibility- Desire to Learn) according to sex variable and Discovering The impact of Interaction Between Verbal and Nonverbal Teacher Immediacy and Teacher Credibility on the Desire to Learn for Faculty of Specific Education Students Alexandria University. And this Research was applied on a random sample consists of (377) Students, (36) Male and (341) Female. Their average age was (19.36) years (SD=2.09). And this Research depend on descriptive method (Correlation studies), Researcher used Teacher Immediacy Scale, Teacher Credibility Scale and Desire to Learn Scale all was Prepared by Researcher. For Statistical Analysis researcher depend on Pearson correlation coefficient, t-Test, Two-way ANOVA and Schefe Test. The Results of the Research indicated That:- 1- There is a positive and statistically significant relationship at the level of significance (0.01) between Verbal and Nonverbal Teacher Immediacy and Desire to Learn. 2- There is a positive and statistically significant relationship at the level of significance (0.01) between Teacher Credibility and Desire to Learn. 3- There are no statistically significant differences at the level of significance (0.05) in the (Teacher Immediacy- Teacher Credibility- Desire to Learn) according to sex variable (Male/ Female), While There is statistically significant difference at the level of significance (0.01) in the Verbal Teacher Immediacy according to sex variable (Male/ Female) in favor of females. 4- There is statistically significant impact at the level of significance (0.05) for Interaction Between Verbal and Nonverbal Teacher Immediacy and Teacher Credibility on the Desire to Learn for Faculty of Specific Education Students Alexandria University. Through this results Research it recommended by the following: - 1- Interest in Studying Modern Educational and Psychological Variables In Arab Environment to Consolidate These Variables and Identifying Their Relationship and its Impact on Cognitive Learning Outcomes; in order to keep up with the western development in educational and psychological science and benefit from it. 2- Prepare workshops for teachers aimed at improving Verbal and Nonverbal Teacher Immediacy behaviors; because these behaviors have a clear impact on the academic performance of the learners and Desire to Learn. 3- Awareness teachers by the importance of earn the Credibility of the students in them; because the Credibility has a clear impact on academic performance for learners, motivation for learning, self-efficacy and Desire to Learn. 4- Interest in identifying the factors that limited of the desire to learn for students and affecting on it,even become learning environments attractive environments for learners.