هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف علي درجة کل من أساليب التفکير والذکاء الاجتماعي لدى الطالبات الموهوبات بالمرحلة الثانوية والعلاقة بينهما، والکشف عن الفروق في درجتي أساليب التفکير والذکاء الاجتماعي والتي تعزى إلى متغير الصف (أول ثانوي، ثاني ثانوي، ثالث ثانوي)، واتبعت الدراسة المنهج الوصفي، وتکونت عينة الدراسة من (126) طالبة موهوبة، واستخدمت الباحثة مقياس أساليب التفکير لستيرنبرج وواجنر (1991) من تعريب السيد محمد أبو هشام بأبعاده وهي:(التفکير التشريعي، التنفيذي، الحکمي، الملکي، الهرمي، الاقلي، الفوضوي، العالمي، المحلي، الداخلي، الخارجي، المحافظ، التقدمي) بعد تطويره واستخراج دلالات صدق وثبات مناسبة له، ومقياس الذکاء الاجتماعي اعداد أسماء الغامدي (2017) وتشمل أبعاده: (معالجة المعلومات الاجتماعية, والمهارات الاجتماعية, والوعي الاجتماعي, وفعالية الذات الاجتماعية, والتعاطف الاجتماعي, وحل المشکلات الاجتماعية)، وأشارت النتائج إلى وجود درجة متوسطة من أساليب التفکير لدى الطالبات الموهوبات وإلى درجة مرتفعة من الذکاء الاجتماعي لدى الطالبات الموهوبات على المقياس بأبعاده المختلفة، وإلى وجود علاقات ارتباطية إيجابية متوسطة دالة إحصائياً بين درجات الذکاء الاجتماعي وجميع أساليب التفکير، وعدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية في درجات الطالبات الموهوبات على مقياسي أساليب التفکير والذکاء الاجتماعي بکافة أبعادهما تعزى لمتغير الصف. The current study aimed at revealing the degree of thinking styles and social intelligence and the relationship between them, and to detect the effect of the variable grade (first grade, second grade and third grade in secondary school) on the degree of thinking style among gifted female students in the secondary grade in Al-Baha city, the study followed the descriptive approach. The study sample consisted of (126) gifted students, and the researcher used the measures of thinking for mohamad abo hesham: (legislative style - executive style- judicial style- monarchic style- hierarchic style- oligarchic style- anarchic style- global style- local style-internal style- external style- conservative style - liberal style) after developing it and extracting signs of sincerity and stability suitable for it, and social intelligence for asma Al-ghamdi: (social information processing, social skills, social self-efficacy, social empathy, solving of social problems) .The results indicated that the gifted students have a moderate degree of thinking style And a high degree of social intelligence to the performance of the gifted students on the scale in different dimensions, and to the existence of positive correlation relation between statistically significant between the degrees of social intelligence and all methods of thinking, And the absence of statistically significant differences in the performance of gifted students on the scale of thinking and social intelligence with its six dimensions due to the variable of grade.